Blog kategorie

Czy Defibrylator AED powinien być standardem w miejscu pracy?

Czy Defibrylator AED powinien być standardem w miejscu pracy?

Czy w swojej firmie posiadasz pracowników o bardzo dużym zróżnicowaniu pod względem wieku? Czy Twoi pracownicy wykonują ciężką pracę wymagającą od nich dużego wysiłku fizycznego? Czy w swojej firmie posiadasz miejsce typu strefa fitness, siłownia?

Na te i inne pytania warto sobie odpowiedzieć, kiedy chcemy lub zastanawiamy się nad zakupem zautomatyzowanego Defibrylatora AED w miejscu pracy.

     W jakim celu Defibrylator AED?

Defibrylator AED jest to urządzenie elektroniczne, które zaprojektowane zostało do ratowania ludzkiego życia w momencie zatrzymania krążenia. Procedurę w której ratujemy życie przy pomocy tego urządzenia nazywamy defibrylacją. Najnowsze wytyczne w dziedzinie ratowania życia mówią, że AED jest najlepszym, bezpiecznym, skutecznym oraz łatwym w użyciu urządzeniem tego typu. Światowe organizacje prezentując statystyki na temat zgonów z powodu zatrzymania krążenia informują, że największa ich liczba ma miejsce poza szpitalem. Uzasadnione jest posiadanie defibrylatora w miejscu pracy.

Duża ilość czynników szkodliwych podczas pracy, praca zmianowa, zagrożenia elektroniczne to wszystko powoduje zwiększenie ryzyka chorób serca i zatrzymania krążenia. W takim wypadku zakup przez korporację, dużą firmę ma większy sens. Sprzęt AED nie jest to drogi wydatek. Średni koszt wynosi 4500-6000 tyś złotych.

Zgodnie z unijnymi standardami firmy zobowiązane są do posiadania defibrylatora AED. UE wprowadziła przepisy, które informują, że każde przedsiębiorstwo powyżej 100 osób powinno posiadać taki sprzęt medyczny ratujący życie. Ten sam przepis określa również jaki ma być czas dotarcia do takiego urządzenia. Czas w jakim osoba powinna dotrzeć do defibrylatora powinien wynosić 2 minuty, jeśli jest większy to należy zakupić kolejne urządzenie.

Najważniejszą cechą tego sprzętu jest to, że nie trzeba posiadać specjalistycznej wiedzy, aby móc ratować życie przy pomocy tego urządzenia. Defibrylatory w większości posiadają automatyczny system pomocy, który informuje jak przeprowadzić defibrylację. Ta funkcja jest niezwykle pomocna podczas ratowania życia. W taki momencie liczy się każda sekunda, a defibrylator ułatwia to trudne zadanie jakim jest ratowanie życia.

Po zainstalowaniu defibrylatora warto zwrócić uwagę na kilka szczegółów:

  • Czas dotarcia do urządzenia.
  • Odpowiednie oznakowanie urządzenia.
  • Warto, aby pracownicy nadzorujący miejsce pracy przeszli szkolenie z obsługi AED.
  • Okresowe przeglądy urządzenia.

Zaleca się, aby po zakupie takiego urządzenia osoby odpowiedzialne za dany punkt firmowy przeszły stosowne szkolenie na którym zostaną przeszkolone z mechanizmu defibrylacji AED. Na takich szkoleniach poznają mechanizm ratowania życia, wpływ impulsu na osobę poszkodowaną. Ratownik również uświadamia osoby szkolone o bezpieczeństwie i obowiązku użycia defibrylatora AED w sytuacji zatrzymania krążenia.

Podsumowując zautomatyzowane Defibrylatory AED przyczyniają się do ratowania życia ludzkiego w nagłych przypadkach kardiologicznych. Należy podkreślić że AED w miejscu pracy będzie przyczyniać się do ratowania życia w znacznym stopniu dzięki wysokiej skuteczności, łatwości użycia oraz stosunkowo niskiej cenie.

 

Najczęściej zadawane pytania.

Jak długo jest realizowane zamówienie na tego rodzaju sprzęt?

Zamówienia na tego rodzaju sprzęt realizujemy z dnia na dzień. Po złożeniu zamówienia realizujemy je na drugi dzień roboczy.

Czy serwisowanie tego typu sprzętu jest płatne i ile to kosztuje?

Sprzęt, który posiadamy w naszej ofercie jest najwyższej klasy jeśli chodzi o defibrylatory AED. Mamy w swojej ofercie Defibrylator AED SAMARITAN PAD. Te urządzenia posiadają 8 letnią gwarancję i jest to okres w jakim nie jest wymagane serwisowanie. SAMARITAN PAD sam przeprowadza automatyczne testy jakości – jeśli kontrolka nie miga na zielono to znaczy że jest gotowy do użycia w każdym momencie.

Kto może przeprowadzić szkolenia z obsługi AED?

Współpracujemy z wieloma wykfalifikowanymi ratownikami medycznymi. Posiadają odpowiedni sprzęt szkoleniowy i treningowy potrzebny do przeprowadzenia profesjonalnego szkolenia. Szkolenia dzięki wysokiej jakości sprzętowi pozwalają na przyswajanie wiedzy w szybki oraz intuicyjny sposób.

Czy nie będzie problemów w przyszłości z serwisem?

Producent defibrylatorów SAMARITAN PAD przykłada duża wagę do serwisu. Starają się niezwykle szybko rozpatrywać każde zgłoszenie ponieważ chodzi tu o ratowanie życia.

Aktualizacja: 02.07.2020r.

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper Premium